دستگاه ضخامت سنج دیجیتال چیست؟

 

بازرسی رنگ خودرو – متر سنجهای رنگی

تصمیم گیری سریع برای خرید در حراجی های اتومبیل نیاز به یک ارزیابی دقیق از کیفیت رنگ برای تعیین ارزش خودرو دارد.

شرکت DeFelsko حراج های ضخیم پوشش غیر مخرب را برای استفاده در مغازه های  نمایندگی ها ، نقاشان ، ارزیابی کننده ها ، بازرسان ، جزئیات و خریداران حرفه ای اتومبیل در حراجی ایده آل می کند. آنها می توانند ارزیابی سریع از کیفیت پوشش رنگ را انجام دهند و تأیید کنند که آیا وضعیت وسیله نقلیه با تاریخچه گزارش شده مطابقت دارد ، یعنی تعیین کنید که آیا وسیله نقلیه در تصادف بوده یا انواع دیگری از آسیب رنگ را تجربه کرده است.

 

همه ساله میلیون ها اتومبیل استفاده شده در نقاط مختلف حراج در سراسر آمریکای شمالی فروخته می شود. یک مکان حراج فردی اغلب بیش از هزار خودرو در روز به فروش می رساند. خریداران برای تعیین مقدار واقعی قبل از ورود خودرو به داخل مرکز خرید ، زمان کمی دارند. علاوه بر بسیاری از نقاط بازرسی دیگر ، آنها باید کیفیت پایان رنگ را ارزیابی کرده و تأیید کنند که وضعیت خودرو مطابق با تاریخ گزارش شده آن است. از نظر انتقادی باید مشخص شود که آیا وسیله نقلیه در حادثه رانندگی بوده است یا انواع دیگر آسیب رنگ را تجربه کرده است.

 

از نظر تاریخی ، خریداران و بازرسان فقط به بازرسی های تصویری مانند بررسی تراز صفحه بدنه و جستجوی شکاف هایی که ممکن است نشان دهنده کار بدن یا تعویض پانل باشد ، اعتماد داشتند. آنها به دنبال نشانه هایی از رنگ آمیزی مجدد از قبیل نقاشی روی رنگ روی مهر و موم های بدن و همچنین تفاوت در رنگ رنگ و در تمام طول وسیله نقلیه بودند.

 

تغییرات ظریف در رنگ ، بافت یا براق اغلب کشف نشده می شوند ، مگر اینکه خریدار برای مشاهده خودرو در زوایای مختلف و در شرایط مختلف نور ، زمان قابل توجهی سرمایه گذاری کند. تکنیک های بازرسی بصری به ویژه در مناطق کم نور ، در هوای بد (باران ، برف و برف) یا وسایل نقلیه کثیف محدود می شوند.

 

 

در سال های اخیر ، خریداران برای ارزیابی دقیق کیفیت رنگ های نقاشی ، به طور فزاینده ای به متر های ضخامت رنگ الکترونیکی تکیه کرده اند. این ابزارها بر خلاف بازرسی های بصری ، نتایج اندازه گیری قابل اعتماد و کمی را ارائه می دهند.

 

در ابتدا ، روش های بازرسی رنگ کارآمد و مقرون به صرفه محدود به استفاده از آهن ربا یا آزمایش کننده های خاموش مغناطیسی نادرست بودند. علاوه بر محدودیت در دقت و وضوح ، بزرگترین نقطه ضعف بسیاری از ابزارهای مغناطیسی عدم توانایی آنها در تعیین ضخامت رنگ روی هر چیزی به غیر از فولاد است. در حال حاضر روشهای نوین ساخت خودرو شامل موادی از قبیل آلومینیوم ، فایبرگلاس و پلاستیک است.

 

ساخت مواد

به طور سنتی ، فولاد منحصراً برای تولید خودروهای بیرونی مورد استفاده قرار می گرفت زیرا هزینه را با قدرت و ماشین پذیری متعادل می کرد. اکنون آلومینیوم برای برخی از اجزای سازنده مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تولید کنندگان به دنبال راه هایی برای کاهش وزن هستند بدون اینکه ایمنی را به خطر بیاندازند. هر دو فلز برای محافظت در برابر خوردگی و جذابیت زیبایی به نقاشی احتیاج دارند.

 

 

ضربه گیرها و سیستم های فاشیا معمولاً از مواد پلاستیکی و کامپوزیتی ساخته می شوند. سبک وزن ، آنها به طراحان این امکان را می دهند که مفاهیم خلاقانه ای را ایجاد کنند. در حالی که پانل های فلزی به راحتی توسط اثرات جزئی دندان کشیده می شوند ، پانل های پلاستیکی بدنه در برابر آسیب مقاوم تر هستند.

 

در بعضی از اتومبیل ها و کامیون ها که اخیراً ساخته شده اند معمول نیست که هر سه ماده را پیدا کنید – درها و گلگیرهای ساخته شده از فولاد ، سقف و هودهای ساخته شده از آلومینیوم ، و ضربه گیرها و آینه های ساخته شده از پلاستیک.

 

بهبود کیفیت تعمیر تصادف باعث شده است که آسیب های کاهش ارزش را کاهش ندهید. از آنجا که تعداد زیادی از وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده از اجاره نامه خارج می شوند و از طریق ناوگان های تجاری و دولتی در حال چرخش هستند ، بازرسان و خریداران برای کمک به تعیین ارزش خودرو به پیشرفت های اخیر در فناوری اندازه گیری ضخامت تکیه می کنند.

 

روشهای قدیمی

تا همین اواخر ، مصرف کنندگان برای بازرسی ضخامت رنگ خودرو به ابزاری کارآمد و مقرون به صرفه نیاز دارند ، عمدتاً محدود به راه حل های اندازه گیری مانند آهن ربا ، آزمایش کننده های کشش قلم و چند ابزار الکترونیکی اساسی بودند. متأسفانه بیشتر این راه حلها دارای دقت و وضوح بسیار محدود هستند و در بعضی موارد نتیجه کمی ندارند (یعنی فقط چراغ قرمز ، زرد یا سبز).

 

بزرگترین اشکال بسیاری از این ابزارهای مغناطیسی عدم توانایی آنها در تشخیص ضخامت رنگ روی آلومینیوم است. حتی در فولاد برخی از ابزارهای مغناطیسی را می توان با افزودن ذرات فولادی به پرکننده به راحتی فریب داد. هنگامی که به دنبال ناسازگاری های ضخامت جزئی رنگ بین پانل ها (به نمایندگی از بازپرداخت بالقوه) هستید ، اطلاعات ارائه شده توسط یک ساز فقط با وضوح 0.5 میلی متر (13 میلی متر) و دقت 1 میلی (25 میلی متر) بسیار محدود است.

روشهای فعلی

DeFelsko ساخت PosiTest DFT ، سنج دستی غیر مخرب و مناسب برای اندازه گیری ضخامت رنگ خودرو در پانل های اتومبیل آلومینیومی یا فولادی ایده آل است. PosiTest DFT-F آهنی قادر به اندازه گیری 40 میلیون رنگ روی پانل های فولادی است ، همانطور که PosiTest DFT-C Combo برای اندازه گیری در پانل های فولادی و آلومینیومی در دسترس است. با دقت 3٪ و وضوح 1/1 ميليون (2 ميلي متر) ، يا Pos

منبع:https://www.defelsko.com