خانه / همه چیز درباره نانوسرامیک خودرو+آموزش دیتیلینگ خودرو

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ margin=’0px’ margin_sync=’true’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ radius_sync=’true’ padding=’0px’ padding_sync=’true’ column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=’#ffffff’ background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight_size=’1.1′ animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” template_class=” aria_label=” av_uid=’av-pv49bv’ sc_version=’1.0′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-ku2rbm8n’ sc_version=’1.0′ admin_preview_bg=”]

همه چیز درباره نانوسرامیک و آموزش دیتیلینگ خودرو

ار چند سال اخیر کاورهای بدنه خودرو میان دوستداران دیزاین خودرو علاقه مندان فراوانی پیداکرده است. این کاورها به صورت شفاف (ترنسپرنت) و یا در رنگ های مختلف، با کیفیتهای متفاوت در بازار عرضه گردیده است و مشتریان بر اساس سلیقه خود اقدام به تهیه و استفاده از آن می نمایند.

اما محصولات جدید دیگری نیز وارد بازار گردیده است که علاوه برداشتن خصوصیات کاورها دارای تکنولوژی نانو بوده و از چسبیدن و آسیب رساندن انواع آلودگیها مانند گرد و غبار، شیره درختان، فضولات پرندگان، آلاینده های محیطی و … برروی بدنه خودرو جلوگیری می نماید. این پوششها حتی در ایام بارانی سال نیز از ایجاد لک و نشستن گل و لای بر روی بدنه خودرو جلوگیری کرده و آن را از این آلودگیها محافظت می نماید.

در زمینه محافظت از بدنه خودرو و دیزاین خودروها نیز هر روزه محصولات جدیدی به بازار عرضه می گردد. این محصولات علاوه بر تاثیرگذاری فراوان بر روی ظاهر خودرو، باعث جلوگیری از خط وخش های آزار دهنده بر روی بدنه خودرو خواهند شد و از آن دربرابر انواع آلودگیهای محیطی محافظت می نماید. جهت نانو سرامیک خودرو می توانید با شرکت کارشناسی حافظ خودرو وکارشناسی خودرو در محل تماس حاصل فرمایید تا با قیمتی کاملا مناسب خودروی شما را نانوسرامیک کنند

پوشش نانوسرامیک گام بعدی در تکامل و حفظ رنگ خودرو می باشد. این پوشش ها با سطح رنگ خودرو پیوند برقرار می کنند ویک لایه محافظ نیمه دائمی از رنگ بدنه خودرو ایجاد می نمایند.

جهت آموزش دیتیلینگ خودرو با شماره ۰۹۱۲۵۲۸۷۶۳۰ تماس بگیرید
آموزش کارشناسی خودرو(دیتیلینگ(حافظ خودرو
آموزش کارشناسی خودرو(دیتیلینگ(حافظ خودرو

پوشش نانو سرامیک یک پلیمر مایع است که مانند کاور بدنه بر روی سطوح بیرونی خودرو اعمال می گردد. پس از اجرای پوشش نانو، این پوشش با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای محافظ و آب گریز یا هیدروفوبیک را تشکیل می دهد. خاصیت آبگریزی پوشش نانو از چسبیدن آلودگی ها به سطح رنگ خودرو جلوگیری کرده و موجب تمیز ماندن خودرو درزمان طولانی گردیده و همینطور موجب تسریع در نظافت و تمیز کزدن خودرو می گردد.

این لایه سخت پوشش نانو سرامیک بر روی بدنه خودرو قابل رویت با چشم نبوده ومشگلی را برای استفاده کننده از آن ایجاد نمی نماید.

نور خورشید و آلودگی‌های شیمیایی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک رنگ بدنه خودرو شما را دچار آسیب می‌کنند و به مرور باعث کدری و پوسیدگی آن‌ می‌شوند. پوشش‌های نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ با بهره‌گیری از فناوری نانو قادر هستند از رنگ بدنه شما در برابر اشعه فرابنفش مخرب نور خورشید محافظت کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، افرادی که اتومبیل‌هایی به رنگ‎‌ها تیره و سیاه دارند، حتما از پوشش‌های نانو سرامیک استفاده کنند تا خودرو آن‌ها در برابر نور آفتاب مقاوم شود و رنگ بدنه آن دچار آفتاب سوختگی نشود.

مزِیت روکش سرامیکی خودرو

تا جایی که برخی قبل از خرید خودروی جدید، به فکر پیدا کردن بهترین روکش سرامیکی هستند، مهم‌ترین پرسشی که در ذهنمان شکل می‌گیرد، مربوط به مزایای استفاده از روکش نانو سرامیک خودرو است. این بخش به روشن شدن این موضوع، اختصاص دارد.

این پوشش از آسیب هایی مانند:

– علائم خوردگی شیمیایی ناشی از آلاینده های اسیدی
– لکه های شیمیایی ناشی از آلودگیهای اسیدی
– اکسیداسیون یا از بین رفتن لایه رنگ بدنه توسط اشعه UV
جلوگیری می نماید.
همانطور که مشاهده می کنید این پوشش به منظور حفظ ونگهداری خودرو، رنگ و بدنه آن ارائه گردیده است. علاوه بر مواردی که ذکر شد هدف مشترک این دو محصول کاهش آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه UV خورشید و آلاینده های اسیدی می باشد.

جهت آموزش دیتیلینگ خودرو می توانید با شماره ۰۹۱۲۵۲۸۷۶۳۰ تماس بگیرید

روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟

وقتی خودروی جدیدی می‌خریم، رنگ و زیبایی بدنه‌ی آن، در چشم ما خودنمایی می‌کند. همه‌ی ما مشتاقیم این زیبایی، همیشگی باشد و بتوانیم همیشه از دیدن آن لذت ببریم. روکش نانو سرامیک خودرو نیز برای همین منظور وارد بازار شده است. این پوشش سرامیکی به بدنه‌ی خودرو، درخشش و ایمنی بادوام می دهد.

روکش سرامیک، از جنس پلیمر مایع است که به صورت دستی بر روی بدنه‌ی خارجی خودرو به کار می‌رود. این پوشش بدنه، در پیوند با رنگ فابریک خودرو، یک لایه‌ی محافظتی بر روی سطح خارجی ایجاد می‌کند. به بیان ساده، روکش سرامیکی بین بدنه‌ی خودرو و محیط بیرونی قرار می‌گیرد و مانع از برخورد این دو با یکدیگر می‌شود.

زیبایی و درخشندگی خودرو با پوشش سرامیک

دلیل اصلی که عاشقان و طرفداران خودرو را به سمت استفاده از روکش سرامیکی سوق می‌دهد، براق شدن و درخشندگی اتومبیل پس از استفاده از این نوع پوشش است. کسانی که علاقه دارند خودروی خود را شبیه خودروهایی که در نمایشگاه‌ها وجود دارند، ببینند می‌توانند روی روکش نانو سرامیکی حساب باز کنند.ش

محافظت مناسب از بدنه‌ی خودرو، توسط روکش نانو سرامیکی

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت روکش نانو سرامیکی خودرو، حفاظت از اتومبیل در برابر خط و خش (دیگر نیازی به قلم خش گیر بدنه ماشین ندارید) ، گرد و غبار و آلودگی‌های شیمیایی است. خودروها روزانه، در معرض انواع آسیب‌های ناشی از آب و هوا هستند. روکش سرامیک خودرو، وظیفه‌ی مقابله با این آسیب‌ها را به عهده دارد. به بیان روشن‌تر، روکش نانو سرامیکی، یک پوشش سطحیِ مستحکم برای بدنه‌ی خودرو فراهم می‌کند و از این طریق، مانع از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

از سویی دیگر، روکش سرامیکی، از بدنه‌ی خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. اگر خودروی شما برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار داشته باشد، پس از مدتی، رنگ آن شروع به اکسید شدن می‌کند و کیفیت بدنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روکش نانو سرامیک مانع از این فرایند می‌شود.

روکش سرامیکی نه تنها هیچ آسیبی به رنگ فابریک خودرو نمی‌زند بلکه به عنوان یک لایه‌ی محافظ نانو برای رنگ اصلی بدنه‌ی خودرو عمل می‌کند.

فراموش نکنید که این مزیت روکش نانو سرامیکی، نسبی و شرطی است و نمی‌توان به طور مطلق گفت که حفاظت از بدنه در مقابل هر نوع خط و خش و آسیب محیطی، با پوشش سرامیکی امکان‌پذیر است.

آموزش نانوسرامیک حافظ خودرو

پوشش سرامیکی خودرو، نسبت به رنگ عادی اتومبیل، دوام بیشتری در محافظت از بدنه‌ی خودرو دارد. ساختار مبتنی بر فناوری نانو، که در تولید روکش سرامیکی به کار رفته است، باعث می‌شود محافظت، در سطح بسیار ریزِ بدنه‌ی خودرو نیز انجام شود و همین مسأله استحکام به مراتب بیشتری را برای یک خودرو به ارمغان می‌آورد.

ماندگار بودن تمیزی خودرو، با پوشش سرامیک

پوشش نانو سرامیکی به دلیل ساختار مولکولی‌اش، در ریزترین سطح بدنه‌ی خودرو وظیفه‌ی حفاظت را انجام می‌دهد و به همین دلیل، از نفوذ گرد و غبار و دیگر مواد آسیب‌زننده در امان است. زمانی هم که مواد خارجی روی بدنه بنشینند، اصلا نمی‌توانند جایی را برای نفوذ به سطح و چسبیدن به آن پیدا کنند. بنابراین زمانی که نیاز به تمیز کردن بدنه باشد این کار به راحتی و تنها با یک پارچه قابل انجام است؛ زیرا سطح بدنه، بسیار صاف و مسطح است.

همین ویژگی است که باعث می‌شود وقتی خودرو در جاده حرکت می‌کند عوامل خارجی نتوانند روی سطح خودرو بنشینند؛ زیرا زمانی که به پوشش سرامیک بدنه برخورد می‌کنند راهی برای نفوذ نمی‌یابند و به ناچار روی سطح خودرو غلت می‌خورند و در نهایت از آن دور می‌شوند.

پس اگر بخواهیم این مزیت را خلاصه کنیم، باید بگوییم تمیز کردن خودرو پس از استفاده از روکش نانو سرامیکی، بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

کارکرد بهتر روکش نانو سرامیکی نسبت به واکس بدنه خودرو

یکی از روش‌های قدیمی برای حفظ زیبایی و درخشش بدنه‌ی خودرو، استفاده از واکس بدنه است. چندین مشکل برای واکس وجود دارد. یکی از مشکلات، موقتی بودن آن است. واکس بدنه پس از مدتی فرسوده می‌شود و باید دوباره مورد استفاده قرار گیرد و چه بسا ممکن است خودرو در طول یک سال، چندین‌بار نیاز به واکس مجدد داشته باشد. اما وقتی از روکش نانو سرامیک استفاده می‌کنید، این اطمینان وجود دارد که دیگر نیازی به هزینه‌ی چندین‌باره برای پوشش سرامیک مجدد یا واکس ندارید.

این پوشش بدنه در پیوند با رنگ فابریک خودرو یک لایه حفاظتی ایجاد کرده و از بدنه خودرو در برابر آسیب هایی نظیر خوردگی، آلودگی های اسیدی و تغییر رنگ بدنه در اثر تابش اشعه UV جلوگیری محافظت می کند و موجب تمیز به نظر رسیدن خودرو در مدت زمان طولانی می شود. این پوشش سرامیکی به جز درخشندگی مشخصه ظاهری دیگری ندارد و رنگ خودروی شما را تغییر نمی دهد. همچنین نانو سرامیک های پلیمری با ایجاد یک لایه محافظ در برابر آب (هیدروفوبیک) از ایجاد لکه های آب باران یا شست و شو بر روی بدنه خودرو جلوگیری می کند.

واکس بدنه خودرو، در طول زمان، بر اثر عوامل آب وهوایی، عوامل اسیدی و آسیب‌های ناشی از پرندگان فرسوده می‌شود؛ اما نانو سرامیک در برابر این صدمات، مقاوم است و سال‌ها دوام و استحکام دارد.

پس در مجموع می‌توان گفت پوشش سرامیکی از نظر طول عمر و کیفیت و کارایی بهتر از واکس بدنه عمل می‌کند.

مقرون به صرفه بودن روکش نانو سرامیکی

شاید در نگاه اول، قیمت روکش نانو سرامیکی، بسیار گران‌تر از دیگر روش‌های محافظت از بدنه‌ی خودرو، به نظر برسد؛ اما همانطور که در مورد قبل اشاره کردیم دیگر روش‌ها مثل واکس بدنه، باید چندین بار در سال استفاده شوند، در حالی که پوشش سرامیک، اگر به طور حرفه‌ای و صحیح اجرا شود و نگه‌داری مناسبی نیز داشته باشد، پوششی دائمی محسوب می‌شود و طول عمر زیادی دارد.

بنابراین اگر روکش سرامیک را انتخاب کنید، در بلندمدت می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

اگرچه در حال حاضر کیت‌های روکش سرامیک در بازار وجود دارد که هرکسی می‌تواند آن‌ها را خریداری و استفاده کند؛ اما بنا به دلایلی که توضیح خواهیم داد بهتر است انجام این کار را به افراد حرفه‌ای و باسابقه بسپارید.

معایب سرامیک خودرو

اگر با مرور مزایای سرامیک خودرو، اشتیاق بیشتری برای استفاده از این نوع پوشش بدنه، پیدا کردید، بهتر است قبل از اقدام به این کار، نگاهی به معایب سرامیک خودرو نیز بیندازید. در ادامه به این معایب و مشکلات اشاره می‌کنیم.

زمان‌بر بودن انجام سرامیک خودرو

سرامیک بدنه خودرو باید بصورت دستی و مرحله به مرحله انجام شود. بنابراین نیاز به چندین روز زمان نیاز خواهد داشت. این موضوع در مواقعی که برای مراسم خاصی نیاز به براق شدن بدنه خودرو دارید مشکل ساز خواهد شد. اگر افرادی ادعا میکنند که بسرعت سرامیک خودرو را اجرا میکنند لازم است درمورد تخصص آنها محتاط باشید. این کار به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد و بطور طبیعی لاقل چندروز زمان میخواهد.

اجرای فرایند روکش نانو سرامیکی چندین روز زمان نیاز دارد. این مسأله وقتی مشکل‌ساز می‌شود که به دلیل نزدیک بودن مراسمی خاص مثل نامزدی و عروسی، حتما باید در مدت زمانی مشخص بتوانید خودروی خود را زیبا کنید و جلا ببخشید. در چنین مواقعی ممکن است استفاده از پوشش سرامیکی برای خودرو کاربردی نباشد.

توجه داشته باشید که اجرای حرفه‌ای سرامیک خودرو، در اثربخش بودن آن نقشی حیاتی دارد. بنابراین اگر شرکتی به شما پیشنهاد داد که می‌تواند در زمانی اندک، خودروی شما را روکش سرامیکی کند، باید کمی در حرفه‌ای بودن کار آن شرکت تردید کنید.

بدقواره شدن خودرو در صورت استفاده نادرست از سرامیک

پیش از این اشاره‌های کوتاهی به اهمیت اجرای حرفه‌ای و صحیح روکش نانو سرامیکی کردیم. نکته‌ای که در این قسمت باید بر آن تأکید کنیم این است که اگر پوشش سرامیک، به وسیله‌ی تیمی حرفه‌ای و باتجربه به کار نرود، احتمال دارد ماشین شما، نه تنها زیباتر به نظر نرسد، بلکه قیافه‌ای بدشکل و بدقواره به خود بگیرد، به گونه‌ای که اگر از سرامیک استفاده نمی‌کردید خودروی شما زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسید.

از آنجایی که طول عمر زیاد، یکی از ویژگی‌های پوشش سرامیک خودرو است، واضح است که اگر استفاده‌ی صحیحی از آن نشود، ویژگی‌های مثبت آن تبدیل به خصایل منفی می‌شود و سرانجام تلخی را نصیب صاحب خودرو می‌کند.

هزینه زیاد سرامیک خودرو برای برخی خودروها

در مزایای روکش نانو سرامیکی، ذکر کردیم که در بلندمدت، هزینه‌ی سرامیک بدنه خودرو مقرون به صرفه می‌شود؛ اما وقتی مدت زمان استفاده از خودرو، کوتاه است و یا سال‌های زیادی از زمان ساخت خودرو گذشته و کیفیت و کارایی آن به شدت افت کرده، استفاده از سرامیک، آن‌چنان به صرفه نخواهد بود.

به عبارت دیگر، اگر بخواهید خودروی خود را به زودی بفروشید، قیمت چند میلیونی سرامیک خودرو نه تنها به سود شما نیست، بلکه ممکن است برخی افراد را از خریدن خودروی شما منصرف کند.

همچنین اگر خودروی شما، به دلیل استهلاک، زمان زیادی از عمرش باقی نمانده باشد، یا با اینکه ماشین شما خودروی لوکسی محسوب می‌شود اما چند سالی از ساخت آن گذشته باشد، از نظر مادی، به صرفه نیست که چندین میلیون برای روکش سرامیک هزینه کنید.

جهت آموزش دیتیلینگ خودرو با شماره ۰۹۱۲۵۲۸۷۶۳۰ تماس بگیرید

نیاز به تخصص نصب روکش نانو سرامیک

امروزه سرامیک بدنه خودرو به راحتی در دسترس همه قرار دارد و همین موضوع باعث شده که افرادی که تخصص کافی ندارند برای انجام آن پیشقدم شوند. اگر نانو سرامیک بدنه خودرو بصورت صحیح و اصولی انجام نشود ممکن است ظاهر خودرو حتی بدتر از قبل شود. همانطور که گفته شد سرامیک خودرو بادوام است پس درصورتی که ظاهر خودرو نازیبا باشد باعث پشیمانی و خسارت زیادی خواهد شد.

کاور بدنه اتوموبیل چیست؟ تفاوت پوشش نانو سرامیک وکاور بدنه خودرو در چیست؟

به طور خلاصه کاور بدنه اتومبیل پوشش نازکی از جنس اورتان است که می تواند بر روی هر سطح از رنگ بدنه خودرو اجرا گردد و وظیفه آن حفاظت از کیفیت رنگ خودرو از طریق کاهش قدرت تخریبی آسیب هایی نظیر:

– رنگ پریدگی ها
– رنگ پریدگی و خراش های ناشی از سنگ ریزه ها و آسیب های جاده ای
– هولوگرام ها و خش های ایجاد شده در طول شستشو خودرو
– آسیب های شیمیایی ناشی از آلاینده های اسیدی
– لکه های ایجاد شده بواسطه آب سخت
– اکسیداسیون یا آفتاب سوختگی ناشی از اشعه UV خورشید
– کاور بدنه خودرو درابتدا برای محافظت از وسایل نقلیه نظامی طراحی واجرا شده است. و سپس به دلیل عملکرد مناسب و بالای این محصول، وارد بازار صنعت خودرو شده و دردسترس علاقه مندان قرار گرفته است .

علیرغم مشترکاتی که این دو محصول با یکدیگر دارند دارای تفاوتهای کاملا ملموس و قابل توجهی هستند. کاورهای بدنه به نسبت پوشش نانو سرامیک از درخشندگی کمتری برخوردار هستند.

کاورهای بدنه دارای خاصیت آب گریزی نیستند و ممکن است بر اثر گذر زمان تغییر رنگ داده ویک طیف رنگی زرد ایجاد نمایند.

چنانچه کاورهای بدنه دارای آسیب دیدگی جدی گردند قابلیت تعمیر نداشته و می بایست به صورت کامل تعویض گردند. درصورت برداشته شدن کاورهای بدنه از روی بدنه ماشین ممکن است به سطح رنگ ماشین آسیب جدی وارد گردد. کاوربدنه به لحاظ قیمت گران تر از پوشش نانو سرامیک می باشند.

پوشش حفاظتی کاور بدنه خودرو ازپوشش های نانو سرامیک ضخیم تر می باشد. علاوه برآن رنگ کاورهای بدنه دارای ترکیبات شیمیایی می باشد که پس از دندانه شدن و یا ساییدگی می توانند خود را ترمیم نمایند. این ویژگی مهم باعث می گردد کاور بدنه خودرو قادر به جذب تراشه های سنگ، خش های کوچک ، لکه های چرخشی (هولوگرام) ناشی از شستشوی خودرو و لکه های آب سخت، بدون بر جای گذاردن رد و لک، باشند.

این توانایی ها در محصولات پوشش نانو سرامیک وجود ندارد و پوشش نانو سرامیک خطر تراشه های سنگ ، خراشها ، لکه های چرخشی ناشی ازشستشوی خودرو و لکه های آب سخت را از بین نخواهد برد. با این حال این پوشش ها از نقاط قوت دیگری برخوردار هستند که برجسته ترین آنها خاصیت آبگریزی این پوشش ها می باشد.

برخی از کاورهای بدنه خودرو درصورت استفاده طیف رنگی روشنی را به وضوح به نمایش می گذارند و استفاده از این محصولات را به روشنی بیان می نمایند در صورتیکه در پوشش های نانو این اتفاق نخواهد افتاد.

آب گریزی محصولات نانو سرامیک به خوبی درتمام نقاط بدنه خودرو وجود خواهد داشت اما این امر درکاورهای بدنه خودرو وجود ندارد.

اما در نهایت استفاده ازکدام یک از این محصولات بهترین گزینه انتخاب می باشد؟

خبر خوب این است که می توان هردوی این محصولات را در خودروی استفاده نمود. در واقع می توان کاور بدنه خودرو را در نقاطی از خودرو که بیشتر درمعرض آسیب تراشه های سنگ و یا خراش هایی از ضایعات جاده ای قرار دارند، استفاده نمود . دراین قسمتها پوشش سرامیکی از آسیب محافظت نمی کند و استفاده از پوشش کاور بدنه بهترین گزینه خواهد بود.

این نقاط اغلب شامل سپر جلوی خودرو، کاپوت خودرو، آینه های جانبی ، قوس جلو وعقب خودرو و رکاب های ورودی درب ها می باشد. زمانی که انجام و نصب این مرحله پایان پذیرفت، بر روی کل بدنه خودرو پوشش نانو سرامیک اجرا می گردد.

پوشش نانو سرامیک پس از اجرا برروی مناطقی که کاور شده است، لایه ای بر روی کاور تشکیل داده که موجب می گردد کاور بدنه از هر گونه آلاینده های محیطی و شیمیایی مصون مانده و عمر طولانی تری داشته باشد. پوشش نانو سرامیکی در هر نقطه دیگری از خودرو که مورد استفاده قراربگیرد ،چه باوجود کاور بدنه و یابدون آن، خطر اکسیداسیون و آسیب های شیمیایی را از بین خواهد برد. علاوه بر این آب گریزی پوشش نانو سرامیک باعث جلو گیری از چسبندگی و اتصال آلاینده ها به خودرو می گردد و از رنگ خودرو محافظت می نماید.

معنی ۹H در پوشش سرامیک خودرو چیست؟!

اگر از طرفداران محصولات نگهداری خودرو از جمله پولیش ، واکس و پوشش سرامیک بدنه خودرو باشید حتما تا بحال با اصطلاح ۹H در محصولات نانو سرامیک مواجه شده اید .در این مقاله به شما توضیح میدهد که این ریشه کاربرد این اصطلاح از کجاست و دقیقا به مفهومی میباشد .

در حقیقت ۹H یک امتیاز و درجه در تست سختی مداد ( Pencil Hardness Test ) محسوب میشود . آزمون سختی مداد برای تعیین میزان مقاومت در برابر خراش روی بدنه استفاده میشود که در این آزمون حرف H مخفف HARDNESS به معنی سختی حرف B مخفف BLACKNESS به معنی سیاهی میباشد .

دو استاندارد مختلف در آزمون سختی مداد مورد استفاده قرار میکیرد ، نام اولین استاندارد ASTM D3363 و نام دومین استاندارد K-5600-5-4 میباشد . در هردو استاندارد روش ها و سطوح با ضخامت های مختلفی برای تست مورد استفاده قرار میگیرد تا نتایج دقیقی به دست آید.

این میزان سختی یا سیاهی موجب درجه بندی مدادها برای تست میشوندزیرا درجه مداد توسط گرافیت پخته و خاک رس موجود در ساختار آن تعیین میشودکه این درجه بندی را میتوانید در جدول زیر مشاهده نمایید :

ردیف نوع پوشش درجه سختی مداد
۱ Catalyzed polyester ۹H
۲ Catalyzed polyurethane ۹H
۳ Catalyzed Modified
Acrylic polyurethane
۴H
۴ Catalyzed Acrylic
polyurethane
۲H
۵ Water-based polyurethane ۳H
۶ Water-based urethane/
Isocyanate Catalyst
۲H
۷ Conversion varnish ۴H
۸ Low VOC Catalyzed
laquer [24 hrs]
۲H
۹ Low VOC laquer ۳H
۱۰ Urethane/Nitrocellulose
laquer [24 hrs}
F
۱۱ Water reducible laquer ۲H
۱۲ Tung oil/polyurethane
wipe-on finish
۲H
۱۳ Water-based polyurethane
wipe-on finish
HB-F
۱۴ Aerosol precat ۳B
۱۵ Aerosol water clear acrylic ۳B
۱۶ Aerosol clear shellac ۳B
۱۷ Aerosol nitrocellulose/
polyurethane
HB
۱۸ Aerosol nitrocellulose ۳B
۱۹ Amber (orange) Shellac
۱ lb. cut
۳B

همان طور که در بالا ملاحظه مینمایید بالاترین درجه سختی و مقاومت با ۹H مشخص میشود که همین امر سسب شده در تبلیغات تجاری بسیاری از برندهای سرامیک و پوشش نانو بدنه خودرو شما عبارت “۹H ” را مشاهده نمایید . البته شایان ذکر است در استاندارد آمریکا سخت ترین درجه پوشش با ۱۰H مشخص میشود که میزان سختی و ضخامتی بالاتر از آن برای پوشش وجود ندارد .

در پایان باید یاد آور شویم که آزمون سختی مداد تنها یکی از آزمون های استاندارد ارزیابی عملکرد مقاوت پوشش سرامیک بدنه است و میتوان از روش های دیگری هم استفاده کرد . از جمله این روشها میتوان از مقاومت در مقابل ضربه معکوس یا مستقیم ، اکسیداسیون و مقاومت در مقابل اشعه ماورا بنفش نام برد .

نصب پوشش نانوسرامیک خودرو


راهنمای نصب پوشش سرامیک خودرو

نتیجه‌:

برای عاشقان ماشین، انتخاب بین درخشندگی و زیبایی خودرو و حفاظت از آن، انتخابی سخت و دشوار به حساب می‌آید. در اینجا روکش نانو سرامیکی خودرو، عرض اندام می‌کند؛ چرا که این دو انتخاب را همزمان با یکدیگر فراهم کرده است. پوشش سرامیکی نه تنها از بدنه‌ی خودرو برای سال‌های متمادی حفاظت می‌کند، بلکه درخشش و براق شدن آن را نیز به همراه دارد. به همین دلیل روکش سرامیکی، انتخاب مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند بدنه‌ی خودروی آن‌ها در عین زیبایی، پوششی حفاظتی نیز داشته باشد. پس اگر خودرو شما نیز مداما در معرض نور خورشید قرار دارد بد نیست تا از سرامیک خودرو به عنوان محافظ استفاده کنید.

جهت نانو سرامیک خودرو می توانید با شرکت کارشناسی حافظ خودرو وکارشناسی خودرو در محل تماس حاصل فرمایید تا با قیمتی کاملا مناسب خودروی شما را نانوسرامیک کنند

منابع متون :
ایران جیب
لوکاپرو

حافظ خودرو
[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF