تعرفه کارشناسی خودرو در شرکت حافظ خودرو

هزینه های ذکر شده در ذیل ، هزینه کارشناسی کامل خودرو می باشد و هزینه کارشناسی VIP بسته به نوع خودرو از ۵۰.۰۰۰ تومان تا ۵۰۰.۰۰۰ تومان به مبالغ ذیل اضافه می گردد.

توجه: در صورت انجام کارشناسی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۱:۰۰ در روزهای عادی و همچنین انجام کارشناسی در روزهای برفی و بارانی، ۲۰% به مبالغ فوق افزوده میشود.

توجه: هزینه تنظیم قولنامه توسط کارشناس همراه مکانیک، در صورت درخواست شخص، مبلغ ۸۰ هزار تومان می باشد.

خودرو های تا سقف ۴۰۰میلیون تومان

هزینه کارشناسی۴۰۰هزار تومان

تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 1
 خودرو های ۴۰۰میلیون الی۸۰۰ میلیون تومان

هزینه کارشناسی ۶۰۰ هزار تومان

 تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 2تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 3
 خودرو های۸۰۰میلیون الی ۱۵۰۰میلیون تومان

حدود ۹۰۰ هزار تومان بسته به مدل و آپشن متغییر می باشد!

 تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 4تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 5
 خودرو های ۱۵۰۰میلیون به بالا توافقی

 

بسته به مدل و آپشن متغییر می باشد!

 تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 6تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 7
خودرو های راهسازی تماس گرفته شود کارشناسی لودر بیل مکانیکی
حدود قیمت

کامیونت از ۱میلیون الی ۱۵۰۰

کامیون کشنده از ۱۵۰۰ الی۲۵۰۰

کامیون ولووFH500

 

عوامل موثر در هزینه کارشناسی خودرو

تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو /کارشناس رنگ وفنی

۱. نوع خودرو

کارشناسی خودروی که آپشنال بوده و خودرویی که سیستم ساده تری دارد، متفاوت است.  به عنوان مثال در خودرویی مثل پژو یا پراید که از سیستم ساده ای برخوردار بوده، قیمت کارشناسی از خودرویی که دنده اتومات است و آپشن های رفاهی دیگری دارد، متفاوت است.

۲. دستگاه های کارشناسی خودرو

از جمله مواردی که در کارشناسی خودرو موثر بوده، عبارتند از:

در کارشناسی بدنه خودرو هرگونه تعویض یا تغییر شکل از جمله رنگ شدگی، تعویض یا زنگ زدگی در قسمت بدنه خودرو بررسی می شود. ممکن است خودرویی در یک تصادف آسیب ببیند، با کارشناسی بدنه می توان فهمید که آیا قطعه آسیب دیده نیاز به تعویض داشته یا کارایی لازم را دارد. برای تعیین قیمت کارشناسی خودرو در کارشناسی بدنه، قسمت های مختلفی را یک کارشناس بررسی می کند:

تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 8

تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو /کارشناس رنگ وفنی

۱. کارشناسی شاسی و ستون ها

کوچکترین مشکلی در قسمت شاسی می تواند سبب بروز مشکلات زیادی در آینده شده و  شما را از خرید آن خودرو منصرف کند. ستون ها محل اتصال سقف به بدنه خودرو هستند. از آنجایی که محل قرار گیری ستون ها در راستای سر سرنشینان بوده، هرگونه مشکلی در این قسمت، احتمال دارد خسارت جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. لذا اهمیت کار کارشناس خبره بسیار مهم بوده و بالطبع در قیمت کارشناسی خودرو تاثیر گذار است.

۲. کارشناسی رنگ شدگی بدنه

همه ما تعدادی صافکار و نقاش در اطرافمان می شناسیم که به قول گفتنی کارشان حرف ندارد و هیچ کس غیر از صاحب خودرو نمی تواند متوجه رنگ شدگی خودرو شود. در این راه کارشناسان زیادی در حوزه رنگ و صافکاری خودرو همچون صافکاران و نقاشان، مهارت یافته اند تا این رنگ شدگی را تشخیص دهند.

برای تشخیص رنگ شدگی، خودرو را در زاویه ۴۵ درجه قرار می دهند و آن را بررسی می کنند، از قلم های آهنربایی استفاده می نمایند و بهترین و مطمئن ترین روش استفاده از دستگاه تست رنگ دیجیتال است، که در آن رنگ شدگی و تعویض شدگی به راحتی مشخص می شود. در این قسمت تجربه و مهارت کارشناس نیز در تشخیص رنگ شدگی خودرو بسیار موثر است.

۳. بررسی قطعات تعویضی در بدنه خودرو

هنگام تصادف و برخوردهای شدید، برخی قطعات را تعویض می کنند. وجود این امر سبب افت قیمت در خودرو می شود که در مواردی ممکن است افراد متوجه تعویضی بودن قطعات نشوند. بعضی مواقع این قطعات تعویضی از خودرو مشابه دیگری گرفته می شود و به دلیل تطبیق بالا با خودرو، تشخیص تعویضی بودن آن دشوار است. تشخیص این کار تنها از پس یک کارشناس ماهر برمی آید که همگی در قیمت کارشناسی خودرو موثر است.

کارشناسی فنی در حوزه مکانیکی وبرقی بوده و کارشناس باید از لحاظ فنی نیز مهارت و دانش کافی را داشته باشد تا بتواند به کارشناسی فنی خودرو بپردازد. در این قسمت با بررسی موتور و گیربکس وصداها و لرزش هایی که ایجاد می شود، یک کارشناس ماهر می تواند در صورت وجود مشکل از آنها اطلاع یابد.

کارشناسی حافظ خودرو

تست دیاگ در کارشناسی فنی تا حدودی مشکلات فنی یک خودرو را مشخص می کند ولی برای پی بردن به حاد بودن مشکلات یک خودرو باید تست رانندگی انجام شود. همچنین کارشنا می بایست در تست دیاگ از تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد و از جمله تست هایی که برای کارشناسی فنی انجام می گیرد، عبارتند از:

a) کارشناسی موتور

موتور همانند قلب انسان که اصلی ترین بخش بدن می باشد،و دارای اهمیت فراوان بوده و وجود کوچکترین مشکل در این قسمت می تواند مشکلات و هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. پس کارشناسی موتور خودرو بسیار مهم بوده چراکه در برخی موارد افراد با استفاده از ترفندهایی در کوتاه مدت، موتور را بی صدا و آرام می کنند و پس از مدتی مشکلات یکی یکی نمایان می شوند. یک کارشناس ماهر می تواند این امر را نیز تشخیص دهد. وبا یک دیاگ کاملا تخصص مولتی برند از تمامی ایرادات برقی اعم از سنسورها یونیت های حساس  ایربگ ، گیربکس… این ایراد های احتمالی را به شما اعلام و هزینه تعمیر  قیمت قطعات و قیمت روزخودرو  بسیار مهم می باشد

b) کارشناسی گیربکس دستی واتوماتیک

وجود مشکل در قسمت گیربکس سبب بالا رفتن مصرف بنزین و هزینه های جاری می شود. در خودرو های دنده اتومات، سیستم های گیربکس و توربو پیچیده بوده، که دارای حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی گران قیمت هستند، به همین دلیل به کارشناسان مجهز و ماهر برای بررسی آنها  نیاز دارد.

c) تست موتوری وگیربکسی با مولتی دیاگ

دستگاه دیاگ اطلاعاتی مانند مسافت پیموده شده، عمل کردن سنسور ضربه، باز شدن کیسه های هوا، تعمیرات اساسی موتور، میزان مصرف سوخت و … را بررسی می کند و در اختیار ما قرار می دهد.

دستگاه دیاگ به این صورت کار می کند که با استفاده از یک کابل به کامپیوتر خودرو متصل می شود و از طریق آن اطلاعاتی از مکانیزم های خودرو را به کارشناس گزارش می دهد. در طی این فرایند، سیستم های داخلی خودرو مورد بررسی قرار می گیرند.

آپشن های مختلفی در هر خودرو وجود دارد، از آینه بغل برقی، قفل مرکزی، گرمکن و سردکن صندلی، چراغ مه شکن، کمربند ایمنی، سانروف، پروژکتور، سیستم سرمایش و گرمایش و….

آموزش کارشناسی خودرو سنگین | آموزش کارشناس تشخیص رنگ ماشین کامیون

بررسی تمامی این موارد با استفاده از مولتی دیاگ های پیشرفته صورت می گیرد. با استفاده از دستگاه دیاگ پیشرفته می توان ارزش خودرو را با دقت شناسایی نمود و مواردی همچون سیم کشی، کلیدها، سنسور ها و تمامی موارد اصلی و فرعی موجود در خودرو را بررسی کرد.

آخرین تست، تست رانندگی است که اصلی ترین بخش کارشناسی خودرو را در بر می گیرد. در این تست مواردی از جمله شتاب خودرو، سیستم تعلیق، سیستم گیربکس، عملکرد ترمزها، سیستم هیدرولیک فرمان و … را بررسی می کنند. همچنین در این بخش سلامت نسبی خودرو را می توان مشخص نمود.

۳. کارشناس خودرو

کارشناس خودرو از مهمترین عوامل در قیمت کارشناسی خودرو است. اگر تمام دستگاه های پیشرفته نیز وجود داشته باشند، ولی کارشناسی نباشد تا از آنها استفاده کند و نتایج آن را تحلیل نماید، اطلاعات نمایش داده شده روی دستگاه ها به درد کسی نخواهد خورد. کارشناس ها با استفاده از مهارت و تجربه ای که طی زمان کسب کرده اند، می توانند خودرو را از لحاظ فنی، قطعات تعویضی، رنگ شدگی بدنه، تست رانندگی و … بررسی کنند.

کارشناس ها دروه های آموزشی لازم برای تشخیص تمام موارد گفته شده را گذرانده اند و در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی دارند و هر فردی این اطلاعات را نداشته پس به گفته افراد معمولی از جمله صاحب خودرو بسنده نکنید و حتما از یک کارشناس خبره در این زمینه کمک بگیرید.

کارشناس خودرو پس از برسی تمام موارد بالا، یک برگه حاوی تمام اطلاعات گفته شده را به شما تحویل می دهد. در آخر یک قیمت مناسب و درست برای خودرو کارشناسی شده، در نظر می گیرند و به اطلاع فروشنده و خریدار می رساند.

انواع کارشناسی خودرو

تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو در محل 9

۱. چه کسی هزینه کارشناسی خودرو را می پردازد؟

هزینه کارشناسی خودرو را خریدار خودرو باید بپردازد زیرا می خواهد از سلامت خودرویی که قصد خریدش را مطمئن شود. ولی در مواقعی افراد بنا بر توافق این هزینه را بین خودشان (فروشنده و خریدار) تقسیم می کنند. البته اگر پس از کارشناسی مشخص شود که فروشنده با خریدار صادق نبوده، پرداخت قیمت کارشناسی خودرو بر عهده فروشنده (دروغگو بوده بشرطی که از قبل با فروشنده طی شده باشد)خواهد بود.

۲. آیا قیمت کارشناسی خودرو برای همه خودروها یکسان است؟

خیر، هزینه برای تمام خودرو ها و نوع های مختلف، قیمتی مصوب و مشخص دارد و هیچ مرکزی نباید غیر از آن عمل کند.

۳. بهترین سامانه تعیین قیمت خودرو دست دوم؟

همواره سامانه های هوشمند زیادی برای تعیین قیمت خودرو وجود دارد تا خریداران و فروشندگان خودرو از آن استفاده کنند و قیمت خودرو موردنظرشان را بیابند ولی باید بگویم که در این سامانه تنها قیمت خودرویی که شما کمی از ایراد های ظاهری آن را می بینید، به شما داده می شود و مواردی را که یک کارشناس می تواند بیابد را نمی دانید. این امر می تواند سبب شود شما ایرادات خودرو را متوجه نشوید و یک خودرو ناسالم را خریداری کنید.

در سامانه تعیین خودرو دست دوم، مدل، نوع، سال و رنگ و تعویض هایی که قطعات خودرو داشته است، بررسی می شود و سیستم های داخلی از لحاظ فنی بررسی نمی شوند. در این سامانه با استفاده از اطلاعات گفته شده، قیمت خودرو دسته دوم را با توجه به قیمت روز خودرو مورد نظر در اختیار شما قرار می دهند.

تمام آنچه مربوط به قیمت کارشناسی خودرو می شود، گفته شد و شما می توانید با دانستن موارد بالا در حین کارشناسی خودروتان بر کار کارشناس نظارت کنید. البته این به معنی دخالت در کار کارشناس نبوده و تنها می توانید مطمئن شوید که کارشناس تمام جوانب خودرو را بررسی کرده است یا خیر.

قیمت کارشناسی خودرو با توجه به موارد بالا تعرفه ای مشخص دارد. بهتر است به این مسئله توجه کنید که پرداخت هزینه ای جزئی قبل از خرید خودرو می تواند از هزینه های احتمالی که ممکن است در آینده برای خودرو شما داشته باشد، جلوگیری کند.

خریداران گرامی که قصد خرید خودرو دارند از طریق تلفن تماس شرکت کارشناسی حافظ خودرو می توانند درخواست کارشناس داده و با قیمتی منصفانه و دقیق از کلاهبرداری و ضررهای احتمالی جلوگیری نمایند.

توجه توجه!!! تعرفه و هزینه کارشناسی خودرو /کارشناس رنگ وفنی

همچنین شرکت یا افرادی هستند که اعلام می کنند هزینه کارشناسی ما بسیار پایین تر از دیگران است!!! در واقع اینهاافرادی را استخدام نموده اند و آموزش های ساده وابتدایی به آنها داده اند تا بتوانند فقط هزینه کارشناسی را بگیرند و در صورت اشتباه تشخیص دادن از هرگونه مسولیت بعد از آن خود را مبرا می دانند.

در واقع  نام کارشناس به راحتی بر روی هرکسی نمی توان گذاشت چرا که کارشناس فردیس که سالها آموزش دیده و از افراد تخصصی نمایندگی ها می باشند وقرار نیست با یک آموزش یکماهه کارشناس شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *