خانه / نقاط قوت و ضعف گیربکس‌های CVT

نقاط قوت و ضعف گیربکس‌های CVT

 

نقاط قوت و ضعف گیربکس‌های CVT را دراین بخش بررسی می کنیم
نقاط قوت:

تحویل قدرت بهینه:

خودروی شما با استفاده از این نوع گیربکس همیشه در ضریب صحیح خواهد بود. برخلاف گیربکس اتوماتیک یا حتی دستی، CVT برای نگه‌داشتن سرعت پیشرانه در بهینه‌ترین حالت برنامه‌ریزی شده است. این موضوع بی‌شک پرفورمنس بهتری در برخی شرایط به ویژه در زمان سبقت گرفتن ایجاد می‌کند.

مزیت‌های اقتصادی: 

یک گیربکس CVT اغلب کم‌مصرف‌تر از نمونه‌های مرسوم بوده و حداقل از نظر مصرف سوخت این‌گونه است زیرا سرعت پیشرانه را همواره در بهترین مکان و زمان نگه می‌دارد. رانندگان خودروهای مجهز به این نوع گیربکس در زمان حرکت با سرعت یکنواخت در بزرگراه خواهند فهمید که عقربه دورسنج پیشرانه روی عدد بسیار پایینی قرار دارد که برای مصرف سوخت کم عالی می‌باشد.

ساختار ساده‌تر: 

قطعات این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های مرسوم کمتر هستند. بجای #چرخ دنده‌های زیاد، در گیربکس CVT شاهد پولی‌هایی هستیم که توسط زنجیر یا تسمه فولادی به یکدیگر مرتبط شده‌اند. بسته به سرعت خودرو، هر طرف پولی به جلو یا عقب حرکت می‌کند تا نسبت ایجاد شده تغییر یابد و این ساده بودن فنی به معنی قابلیت اطمینان بالاتر می‌باشد.

وزن کمتر: 

به لطف ساختار ساده‌تر، گیربکس‌های CVT معمولاً سبک‌تر و جمع و جورتر از نمونه‌های سنتی هستند. کاهش وزن قوای محرکه چندین مزیت دارد که یکی از آن‌ها کاهش مصرف سوخت می‌باشد.

تعویض دنده نرم‌تر: 

هر فردی که پای چپ خود را روی #پدال کلاچ گذاشته می‌داند تعویض دنده چگونه است. با تکان‌هایی که به خودرو وارد می‌کنید سرنشین جلو از شما می‌پرسد که آیا به تازگی گواهینامه گرفته‌اید؟ گیربکس‌های CVT اصلاً دنده‌ای نداشته و از حالت درجا تا ردلاین به‌صورت یکنواخت حرکت می‌کنند.

 

نقاط قوت و ضعف گیربکس‌های CVT 1

نقاط ضعف:

پیش‌فرض‌های مربوط به عدم اطمینان:

گیربکس‌های CVT نیز طبیعتاً برخی نقص‌ها را دارند که برخی از آن‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی ‌شده‌اند که باعث می‌شوند مشتری فکر کند گیربکس به‌صورت صحیح کار نمی‌کند. نبود هرگونه دنده‌ی سنتی این احساس را در راننده ایجاد می‌کند که شاید عملکرد CVT ها درست نبوده و مالک خودرو این را نشانه‌ای از عدم اطمینان می‌داند.
.
عملکرد پر سر و صدا:

بسیاری از رانندگان درباره ماندن دور پیشرانه در بالاترین حد و به پا خاستن فریاد آن گلایه کرده‌اند. این موضوع در تمامی گیربکس‌های CVT حتی آن‌هایی که با دنده‌های سنتی شبیه‌سازی عرضه می‌شوند دیده می‌شود. صدای بیشتر معمولاً خوشایند خریداران نیست مگر تا زمانی که یک پیشرانه قدرتمند در بطن خودرو وجود داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF