خانه / در زمان فروش خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟!؟

در زمان فروش خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟!؟

بازار خودرو به یکی از پرحاشیه‌ترین معاملات در ایران تبدیل شده است ، با پیشرفت روزبه‌روز تمامی علم‌ها، علم کلاهبرداری نیز پیشرفت را بار دیگر معنی کرده‌است. خریداران کلاهبردار به‌راحتی سر فروشندگان خودرو را کلاه می‌گذارند و دست هیچکدام از فروشندگان، به‌جایی بند نیست. در ادامه با ما همراه شوید تا به ۴ اشتباه رایج در زمان فروش خودرو بپردازیم و در انتها نیز، راهکاری برای مقابله با این کلاهبرداری‌ها ارائه کنیم.

نکات مهم

۱.کارشناسی نکردن خودرو، از دست دادن زمان یا پول‌:
متاسفانه بسیاری از فروشندگان خودرو اطلاع دقیقی از قیمت خودروی خود ندارند و گمان می‌کنند با بالا و پایین کردن آگهی‌های مشابه می‌توانند قیمت مناسبی برای خودروی خود انتخاب کنند. در نتیجه فروشنده یا به‌قدری قیمت خودرو را بالا آگهی می‌کند که فروش نمی‌رود و یا کمتر از ارزش واقعی آن آگهی می‌کند که ضرر مالی را برای او به همراه خواهد داشت.با کارشناسی خودرو از خودروی خود مطمین شده تا در زمان فروش دچار مشکل به اصطلاح تو سر مال خوردن نشوید
۲.سپردن خودرو به نمایشگاه، امری با ریسک زیاد:
شاید سپردن خودرو به نمایشگاه‌های فروش خودرو یکی از قدیمی‌ترین راهکارها برای فروش خودرو به ویژه خودروهای لوکس باشد.
اما این روش هم مشکلات خاص خود را به همراه دارد. اول اینکه سپردن خودرو به نمایشگاه محدود کننده است و فروشنده تا زمان فروش، بدون خودرو خواهد بود و گاهی این زمان بسیار هم طولانی می‌شود.
اما دومین مشکل در سپردن خودرو به نمایشگاه داران وقتی پیش می‌آید که نمایشگاه‌دار قیمت‌های متفاوتی را به فروشنده و خریدار اعلام می‌کند تا سود بیشتری کسب کند و البته این سود غیر از کمیسیونی است که با دو طرف معامله توافق کرده است.
۳.پارکینگ دوقبضه، افتادن در دامی بدون رهایی:
علی‌رغم مزایایی که استفاده از پارکینگ دوقبضه دارد اما متاسفانه در سال‌های اخیر به راهکاری برای سواستفاده کلاهبرداران تبدیل شده است. در مواردی دیده شده که قولنامه بین فروشنده و خریدار تنظیم می‌شود اما خریدار علی رغم آگاهی از ایرادات خودرو، در قولنامه به مشکلات و ایرادات خودرو اشاره نمی‌کند و به بهانه تکمیل نبودن پول فروشنده را مجاب می‌کند که خودرو به پارکینگ دوقبضه منتقل شود.
در روز تعویض پلاک، خریدار با کارشناس در محل حاضر می‌شود و کارشناس تمامی ایرادات خودرو را مشخص می‌کند که هیچ کدام در قولنامه قید نشده‌است. اینجاست که خریدار ادعای خسارت یا فسخ قرارداد را دارد و دست فروشنده هم به جایی بند نیست.
۴. فروش وکالتی خودرو، ممکن است خراب دچار مشکل شوید:
به دلایل مختلفی ممکن است خریدار از فروشنده تقاضا کند که خودرو را به صورت وکالتی به او بفروشد. این مورد وقتی پیش می‌آید که خریدار یک دلال است نه مصرف‌کننده. خودرو به صورت وکالتی به خریدار واگذار می‌شود اما تا زمانی که تعویض پلاک انجام نشده هر تخلفی مانند آدم‌ربایی، حمل مواد مخدر و … که با این خودرو انجام شود، پلیس و مراجع قضایی صاحب سند خودرو را به‌عنوان مالک خواهد شناخت.
اما آیا راهی وجود دارد که هیچ جای اشتباهی در فروش خودرو نداشته باشد؟ روشی که هم ریسک‌های فروش خودرو را به حداقل برساند
بله با کارشناسی صحیح و قولنامه مناسب با راهنمایی دقیق می شود از خطرات نجات پیدا کرد
کارشناسی حافظ خودرو  https://www.instagram.com/hafezkhodro.ir/        https://hafezkhodro.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF