خانه / بررسی کامیون های هیبریدی کمپانی ولووVOLVO
بررسی کامیون های هیبریدی کمپانی ولووVOLVO

ولوو تراکس کامیون با مسافت پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتر معرفی می کند

ولوو تراکس یک کامیون برقی مسافت طولانی ارائه کرده است که قرار است با پیل سوختی هیدروژنی تا ۱۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشد. شرکت سوئدی هنوز مطمئن نیست که چنین خودرویی چه زمانی می تواند به تولید سری برسد – اما اولین خودروهای آزمایشی در حال حاضر در جاده ها هستند.

کامیون ولووFH500

مدت‌هاست که مشخص شده است که ولوو، علاوه بر کامیون‌های باتری‌دار فعلی‌اش، در کربن‌زدایی صنعت حمل‌ونقل نیز به سلول سوختی متکی است. این شرکت سوئدی – که نباید با خودروساز مستقل ولوو کارز اشتباه گرفته شود – سرمایه گذاری مشترک Cellcentric را به همراه دایملر تراک است که قرار است سلول های سوختی را برای کامیون های دوربرد این دو سازنده کامیون در کارخانه آینده خود در وایلهایم تولید کند. /تک.

اما برخلاف شریک Daimler Truck با کامیون GenH2، Volvo Trucks هنوز مدل مشخصی برای سلول های سوختی Cellcentric اعلام نکرده است.

ولوو می‌خواهد کامیون الکتریکی با سلول‌های سوختی هیدروژنی را در سبد محصولات خود «در نیمه دوم دهه» قرار دهد. با توجه به تامین‌کننده مشترک سلول‌های سوختی، جای تعجب نیست که دایملر کامیون همان دوره‌ای را هدف قرار دهد که اولین نمایش کامیون H2 خود را در نظر گرفته است. با این حال، حتی قبل از پخش سریال، مشتریان از کامیون هیدروژن سوئدی در مرحله آزمایشی استفاده خواهند کرد – یک روش معمول در صنعت حمل و نقل.

وقتی صحبت از اطلاعات فنی کامیون پیل سوختی به میان می‌آید – حداقل نمونه اولیه آن بر اساس Volvo FH Electric است – ولوو هنوز مشخصات پایینی دارد. به غیر از محدوده سطح یک کامیون دیزلی، سازنده فقط بیان می کند که دو پیل سوختی باید بتوانند ۳۰۰ کیلووات برق تولید کنند – مانند کامیون GenH2. ولوو می‌گوید با قدرت موجود، وزن کل می‌تواند «حدود ۶۵ تن یا حتی بیشتر» باشد.

یک رقم مهم دیگر: منبع هیدروژن موجود در کشتی باید بتواند در کمتر از ۱۵ دقیقه دوباره پر شود. سوئدی ها به چند کیلوگرم هیدروژن اشاره نمی کنند. با این وجود، ۱۵ دقیقه یک ویژگی متمایز مهم از کامیون پیل سوختی کامیون دایملر است: این شرکت آلمانی هیدروژن مایع عمیق یخ زده را برای مدل سری ترجیح می دهد. هیدروژنی که تا ۲۵۳- درجه سانتیگراد خنک می شود، LH2 نامیده می شود و می تواند مانند یک مایع در چند دقیقه سوخت گیری شود. علاوه بر این، چگالی انرژی در مخازن بالاتر است، مخازن نیز تا این دما خنک می شوند – بنابراین فضای نصب کمتری برای ذخیره همان مقدار هیدروژن مورد نیاز است.

نکته: زیرساخت هیدروژن در حال حاضر برای ذخیره سازی گاز در فشار بالا طراحی شده است – برای وسایل نقلیه تجاری با فشار ۳۵۰ بار و برای خودروهای سواری با فشار ۷۰۰ بار. H2 Mobility، بزرگترین اپراتور ایستگاه های سوخت هیدروژن در آلمان، در نظر دارد در دور بعدی توسعه خود بر روی وسایل نقلیه تجاری H2 تمرکز کند، اما همچنین با ایستگاه های سوخت هیدروژن گازی. با این وجود، H2 Mobility برای LH2 باز است. نیکلاس ایوان، مدیرعامل H2 Mobility در ماه مارس در مصاحبه ای با electrive.net گفت: این یک مزیت بزرگ است که دایملر کامیون یکی از سهامداران ما است، بنابراین ما دائما در تماس نزدیک با فناوری های مختلف هستیم و می توانیم در مراحل اولیه واکنش نشان دهیم.

در حال حاضر ولوو بر روی ذخیره سازی گاز متمرکز شده است. مانند سایر کامیون های H2، مانند هیوندای XCIENT ، مخازن فشار هیدروژن در پشت کابین قرار می گیرند. ولوو در اینجا مخازن تحت فشار را به صورت افقی روی هم قرار نمی دهد، بلکه پنج مخزن بزرگ را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار داده است. اتصال مخزن نیز در سمت راننده واحد مخزن به وضوح قابل مشاهده است.

برای پیل های سوختی که به طور مشترک با کامیون دایملر تولید می شوند، نحوه ذخیره هیدروژن در کشتی مشکلی نیست – به هر حال H2 در خود پیل سوختی به شکل گازی می رسد. گفت: «پیل سوختی می‌تواند هم هیدروژن مایع و هم گازی را پردازش کند، هیچ تفاوتی وجود ندارد سال گذشته . پمپ بنزین‌ها تنها می‌توانند از یک فناوری پشتیبانی کنند – گازی یا مایع. بنابراین صنعت باید انتخاب کند.»

راجر آلم، رئیس کامیون‌های ولوو، در مورد موضوع ذخیره‌سازی توضیحی نمی‌دهد – در یادداشت هیچ کلمه‌ای در مورد استفاده از هیدروژن مایع وجود ندارد. Alm در عوض بر اهمیت انرژی مورد استفاده برای تولید هیدروژن تاکید می کند. ما انتظار داریم عرضه هیدروژن سازگار با محیط زیست در سال های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد، زیرا بسیاری از صنایع برای کاهش انتشار CO2 به آن وابسته خواهند بود. با این حال، ما نمی توانیم کربن زدایی بخش حمل و نقل را بیش از این به تعویق بیندازیم، زیرا در حال حاضر بسیار دیر شده ایم. بنابراین پیام واضح من به همه شرکت‌های حمل‌ونقل این است: امروز با باتری‌های الکتریکی، بیوگاز و سایر گزینه‌های موجود راه را انتخاب کنید. کامیون های پیل سوختی برای حمل و نقل طولانی تر و سنگین تر در چند سال آینده یک مکمل مهم خواهند بود.

علاوه بر مسافت طولانی، Alm همچنین سلول های سوختی را گزینه ای برای کشورهایی می داند که گزینه های شارژ باتری در آنها محدود است. مدیر ولوو می‌گوید: طیف همه‌کاره کامیون‌های الکتریکی با باتری و سایر کامیون‌های دارای سلول سوختی، مشتریان ما را قادر می‌سازد تا بدون توجه به وظایف حمل‌ونقل، به طور کلی از انتشار CO2 خلاص شوند.

با گزارش سباستین شال، آلمان.

منبع: سایت ولوو تراک


ارائه خدمات تخصصی کارشناسی خودرو

《 کارشناسی خودرو های داخلی و وارداتی》

* با تعهدترین وحرفه ای ترین کارشناسان تهران*

کارشناسی کامل تشخیص رنگ وفنی خودرو باارائه گزارش رسمی با سربرگ

کارشناسان فنی رسمی از نمایندگی های برتر

تنظیم قولنامه رسمی و معتبر درمحل

استفاده از دستگاه دیجیتال

استفاده از دیاگ مولتی برند۲۰۲۰

کارشناس کارشناسی خودرو در صادقیه

خدمات کارشناسی ما:

《بررسی دقیق رنگ شاسی موتور وگیربکس》

تشخیص رنگ شدگی، آبرنگ، لیسه، کلر، قطعات تعویضی استوک وفابریک، تشخیص چپی، دوتکه بازدید کامل شاسی و…

بررسی موتور، گیربکس دستی واتومات ساعتی، ترمز، فرمان و جلوبندی و…

بررسی الکترونیک خودرو با مولتی دیاگ۲۰۲۰

قیمت گذاری خودرو وتعیین قیمت معیوب با نرخ روز بازار به درخواست مشتری

بررسی صحت آپشن‌ها با دستگاه تایید صحت اصلی بودن قطعات

بررسی مدارک و اصالت خودرو تا انتهای سندزدن به درخواست شما

تست رانندگی خودرو

کارشناس خودرو در اسلامشهر سبک وسنگین

موارد کارشناسی که درمحل انجام می دهیم شامل:

( کارشناسی خودروهای سبک وسنگین )

تعیین قیمت وافت قیمت

همه روزه حتی ایام تعطیل

تنظیم قولنامه ومشاوره همراه با ارائه برگه رسمی کارشناسی و ضمانت بیمه مسئولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF