خانه / کلاهبرداران خودرو بیشتر درکدام مناطق خودرو کلاهبرداری می کنند؟

کلاهبرداران خودرو بیشتر درکدام مناطق خودرو کلاهبرداری می کنند؟(بسیار مهم)

مناطق مهم کلاهبرداران درکجاهای تهران می باشد؟

سواستفاده از کارشناسان واقعی!!!

با بیشتر شدن قیمت خودرو، و هزینه انتقال  به دنبال آن هزینه فسخ قولنامه نیز افزایش یافته و این موضوع برای افراد کلاهبردار که قصد سوءاستفاده و اخاذی دارند به یک دست مایه تبدیل شده.
در عرف خرید و فروش خودرو کاملاً عادی است که خریدار زمانی را برای کارشناسی خودرو و یا تست خودرو از فروشنده درخواست میکند و قانون هم با این مساله مشکلی ندارد. اما مسائله اینجاست که در این میان خلاءهای قانونی وجود دارد که در صورت ناآگاهی خریدار و فروشنده می‌تواند باعث ایجاد گرفتاری برای طرفین شود.

 

کلاهبرداران خودرو بیشتر درکدام مناطق خودرو کلاهبرداری می کنند؟ 1

 

زمانی که می‌خواهید خودرو را بفروشید. معمولاً عرف بر این است که پیش از انتقال سند برای اینکه مطمئن شوید فرد خریدار واقعاً متقاضی خودرو شما هست، بعد از نوشتن قولنامه کتبی، مبلغی را به عنوان بیعانه از وی دریافت می‌کنید و قرار می‌گذارید تا بعد از دریافت بقیه مبلغ، خودرو را تحویل دهید. در قولنامه دستی تنظیم شده بین طرفین به علاوه مشخصات شناسایی و هویتی، وضعیت تصادف و رنگ خوردگی و کارکرد و امثالهم نیز ذکر می‌شود. در این بازه زمانی تا انتقال سند، طرفین به اتفاق خودرو را تحویل پارکینگ می‌دهند و هر نفر یک قبض دریافت می‌کند. این کار در فرآیند خرید و فروش اصطلاحاً به دو قبضه کردن ماشین می گویند. بعد از انجام نقل و انتقالات سند، هر دو طرف معامله با قبض‌های خود به همان پارکینگ مراجعه می‌کنند و خودرو را تحویل می‌گیرند. در این میان هیچیک از طرفین معامله نمی‌توانند به تنهایی خودرو را از پارکینگ خارج کنند.

جدیدترین شگرد کلاهبرداری این است که فرد کلاهبردار در قولنامه اولیه که بین خریدار و فروشنده نوشته شده ذکر می‌کند که قبل از تسویه حساب، خودرو باید مورد کارشناسی قرار بگیرد و اگر اظهارات کارشناس با ادعای فروشنده برابر نباشد، فرد خاطی باید مبلغی که از قبل تعیین می‌شود را به عنوان خسارت فسخ قرارداد پرداخت کند. تا اینجای فرآیند هم هیچ مشکل قانونی و عرفی وجود ندارد. شروع تخلف از جایی است که فرد سودجو با همکاری (کارشناس قلابی و یا نگهبان پارکینگ وسو استفاده از کارشناس واقعی)، ایراد جدیدی را به خودرو وارد می‌کند. در بعضی موارد دیده شده است که از تکنیک ریختن نفت در داخل باک برای تولید دود و یا ایجاد خسارت ناشی از تصادف به صورت ساختگی استفاده می‌شود.

بعد از وارد کردن ایراد عمدی به خودرو، از آنجا که بر اساس قانون و بر پایه قولنامه نوشته شده، اگر خودرو ایرادی بیشتر از آنچه که در قولنامه ذکر شده داشته باشد، فسخ کننده قرارداد موظف به پرداخت خسارت است و هیچ کدام از طرفین نمی‌توانند بدون رضایت طرف مقابل خودرو را از پارکینگ بدون قبض دوم خارج کند، فرد سودجو با شلوغ کاری و صحنه سازی با دریافت مبلغ ذکر شده در قولنامه به عنوان خسارت، از صاحب ماشین قرارداد را فسخ می‌کند و اجازه بیرون بردن خودرو را با گرفتن قبض دوم می گیرد.

خلأ قانونی اینجاست که فرد خسارت دیده اگر شکایت هم بکند به دلیل تعهدی که در قولنامه داده، محکوم به پرداخت خسارت می‌شود و برای اثبات بی گناهی باید مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن فیلم دوربین‌های مدار بسته و جمع کردن ادله قانونی صرف کند. بنابراین توصیه می‌شود به جای درمان به فکر پیشگیری باشید.

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از بروز اتفاقات این‌چنینی این است که پیش از نوشتن قولنامه و سپردن خودرو به پارکینگ، حتماً از خریدار بخواهید خودرو را توسط فرد یا شرکتی که مورد اعتماد طرفین است کارشناسی خودرو و قولنامه را بر اساس اظهارات کارشناس بنویسید. علاوه بر قولنامه ذکر کنید که خودرو دقیقاً به همان صورتی که به رؤیت خریدار رسید تحویل داده می‌شود. بعد از این کار خودرو را تحویل پارکینگ دهید و با خیال آسوده به سراغ انتقال سند بروید.

با رعایت این مساله ساده می‌توانید از به منفعت رسیدن یک سودجو جلوگیری کنید.

چه مناطقی در تهران بیشتر کلاهبرداران خودرو فعالیت می کنند؟!

خریدارانی که به تهران می آیند برای خرید خودرو بهتر است بدانند کدام مناطق کلاهبرداران فعالیت می کنند، در غرب تهران بیشترین کلاهبرداری درپونک صادقیه وپاسگاه نعمت آباد می باشد ودر شرق تهران نیز در محدوده خاک سفید، استخر، حکیمیه می باشد. تا جای که امکان دارد در خیابان ها معامله نکنید  و در منزل یا محل کار فرد فروشنده با یک کارشناس با تجربه حضور پیدا کنید

 

 

حافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF