خانه / لیسه کشی یا لیسه گیری چیست؟

لیسه کشی یا لیسه گیری چیست؟

لیسه گیری یا لیسه کشی خودروهای لوکس در (غرب تهران) سعادت آباد غرب تهران

یکی از روش های از بین بردن خراش‌های  بر روی اتومبیل‌ها لیسه‌گیری می باشد. لیسه‌گیری  بخشی از عمل خشگیری بدنه یک اتومبیل هست.  به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند و اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است.

 

برای رفع هر کدام از انواع خراش‌های لایه های بدنه خودرو، راه و روش خودش را دارد.
لیسه‌گیری معمولا برای رفع خراش‌های عمیق با گستره بالا انجام می‌شود؛در بسیاری از موارد، رنگ خودرو دچار ترک می‌شود و اگر صاحب اتومبیل به سرعت برای ترمیم خراش اقدام نکند، ممکن است قسمتی از رنگ رویه خودرو ریخته و ناحیه آسیب دیده به نقاشی مجدد نیاز پیدا کند. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم، پس از وقوع حادثه و زمانی که رنگ رویه بدنه خودرو شما هنوز سالم است به یک کارشناس متخصص مراجعه کنید یا می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت حافظ خودرو تماس حاصل بفرمایید .

 

لیسه کشی یا لیسه گیری چیست؟ 1

چگونه لیسه کشی بدنه خودرو‌ها انجام می شود؟

در زمانی که بر روی بدنه اتومبیل خراش‌های عمیق وارد ‌شود، ابتدا محل ایجاد خراش را با شوینده مخصوص تمیز کرده و سپس محلی که دچار خط و خراش شده است را زیر نور آفتاب و یا زیر نو فرابنفش قرار می‌دهند تا عمق و مساحت دقیق خراش تعیین شود. در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده، اقدام به استفاده از بتونه‌های سنگی و رنگ خشک می‌کنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است. در واقع با رنگ خشک یا جامد پر می‌کنند. پس از جذب رنگ توسط بدنه، نوبت به عمل لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی می‌رسد؛

 

لیسه کشی یا لیسه گیری چیست؟ 2

در این مرحله متخصصین لوکاپرو با استفاده از لیسه‌های نرم مخصوص خود، اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین می‌برند. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکار‌ها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع می‌کنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک می‌کنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده می‌شود این عمل در انجام خشگیری مناسب نیست و لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی جزئی از مراحل خشگیری ( خراش‌های عمیق ) است.

 

لیسه گیری یا لیسه کشی خودروهای لوکس در (غرب تهران) سعادت آباد غرب تهران

پولیش‌کاری بعد از لیسه‌گیری

پس از عمل لیسه‌گیری ، نوبت به مرحله پولیش‌کاری بدنه اتومبیل میرسد و باید کاملا خشک باشد تا مواد بکار رفته در فرو رفتگی خراش، پخش نشوند. در نظر بگیرید که پولیش استفاده شده توسط تیم متخصص لوکاپرو، بر اساس نوع رنگ بدنه اتومبیل شما تعیین می‌شود تا آسیبی به رنگ اتومبیل وارد نشود. پس از انجام پولیش‌کاری نوبت به واکس بدنه می‌رسد؛ در این مرحله  بر اساس میانگین دمای هوا و همچنین نوع کاربری خودرو، اقدام به انتخاب واکس مناسب می‌کنند اما به طور کل می‌توان گفت، تمام واکس‌هایی که در مرحله نهایی یک عملیات خشگیری استفاده می‌شوند جزء دسته واکس‌های نرم هستند.

 

کارشناسی تشخیص رنگ وفنی خودرو درمحل سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF