خانه / کارشناسی خودروی چپی

[av_heading heading=’تشخیص خودروی چپی’ tag=’h1′ link_apply=” link=’manually,http://’ link_target=” style=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ margin=” padding=’10’ color=” custom_font=” custom_class=” admin_preview_bg=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=”][/av_heading]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=’av-align-top’ space=” margin=’0px’ margin_sync=’true’ row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” padding=’0px’ padding_sync=’true’ highlight_size=’1.1′ border=” border_color=’rgba(33,33,33,0.42)’ radius=’20px’ radius_sync=’true’ column_boxshadow=’aviaTBcolumn_boxshadow’ column_boxshadow_color=’rgba(45,45,45,0.34)’ column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” attachment=” attachment_size=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_breaking=” mobile_display=” av_uid=’av-2egm38′ custom_class=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-k3q3enrg’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

اصطلاح چپی خودرو

خیلی راحت و خلاصه بگوییم، اصطلاحا به خودرویی چپی گفته می شود که در اثر سانحه و تصادفی، تعادل خود را از دست داده و اثر برخورد ابتدا از قسمت های جانبی و همچنین ستون ها و سقف به خودرو رسیده و در مراحل بعدی به سایر قسمت ها و همچنین کف خودرو وارد می شود. به عبارتی در اینگونه تصادفات، ستون ها، کلاف ها و سقف خودرو در زمره حساس ترین نقاط مستعد آسیب دیدگی قرار دارند.

معیار تفاوت خودروهای چپی و خودروهای اتاق تعویض

همانطور که پیش تر در مقاله مرتبط با خودروهای اتاق تعویض اشاره کردیم، ملاک و معیار فنی و کارشناسی خودرو عوض کردن اتاق یک خودرو به درصد تخمینی آسیب دیدگی و تخریب کلی آن باز می گردد. بدین صورت که اگر خودرویی در یک سانحه رانندگی حدود ۵۰ درصد آسیب دیده باشد باید نسبت به تعویض کلی اتاق آن اقدام نمود. اما در پاره ای از موارد و در خصوص خودروهای چپ شده امکان دارد که این درصد کلی آسیب دیدگی به حدود ۵۰ درصد نرسد و نیازی به تعویض اتاق نباشد. در این موارد می توان خسارات و آسیب دیدگی ها را بر روی همان اتاق اولیه ترمیم و بازسازی نمود.

کارشناسی خودروی چپی 1

نشانه های تشخیص خودروی چپ شده و کارشناسی قسمت های مختلف

در ابتدا ذکر این نکته الزامی است که انجام صافکاری و نقاشی باکیفیت در خصوص خودروهای چپ شده از اهمیت بسیار بالا و ویژه ای برخوردار است. زیرا به علت ماهیت و نقاط خاص مستعد آسیب دیدگی این خودروها، فرآیند صافکاری و نقاشی با دشواری بیشتری انجام می شود. همچنین همانطور که می دانید بدنه یک خودرو از تعدادی قسمت های یکپارچه مانند سقف، ستون، اسپیس فریم و… و تعدادی قسمت های منفصله و قابل تعویض مانند کاپوت، درب های خودرو، صندوق، رکاب، اسپویلر و..تشکیل شده است. در مورد قطعات منفصله همواره امکان تعویض آن ها با نمونه خام و نو وجود داشته و انجام این کار به صافکاری خودرو سرعت بیشتری بخشیده و کیفیت کار را نیز حفظ می کند. اما ترمیم قسمت های یکپارچه بدنه همواره دقت نظر و صرف وقت بیشتری را طلب می کند.

سقف خودرو یکی از قسمت های بسیار حساس و آسیب پذیر است. ترمیم چروک خردگی و آسیب دیدگی سقف یکی از مراحل بسیار سخت صافکاری خودروهای چپ شده بوده و در پاره ای از موارد نیز حتی نیاز به تعویض آن احساس می شود. برای تشخیص وضعیت این قسمت همواره باید با دقت، وجود هرگونه دفرمگی و موج را در نظر داشته باشید. همچنین اهمیت کارشناسی رنگ با توجه به دشوار بودن نقاشی این قسمت از خودرو، بسیار حیاتی بوده و در صورتی که دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال در اختیار ندارید، به کمک تشخیص رنگ شدگی با چشم همواره وجود هرگونه موج و عدم یک دست بودن رنگ در این قسمت را کاملا جدی بگیرید.

پس تشخیص خودروی چپ شده دردسر زیادی داره، چه کنیم؟

ممکن است خواندن بسیاری از این نکات و به خاطر سپردن آن‌ها آسان باشد. اما دقت نظر و آزمایش خودرو در هنگام خرید، کاری‌ است که به تنهایی و صرفا آکادمیک به دست نمی آید. سنجیدن عیار و ارزش واقعی خودرو کاری است که علاوه بر دانستن اطلاعات، به تجربه و مهارت فراوان و همینطور به دستگاه‌های پیشرفته و روز دنیا نیاز دارد. تیم کارشناسان وبسایت حافظ خودرو با داشتن دستگاه‌های روز دنیا مانند دستگاه‌های ضخامت‌سنج و دیاگ ۲۰۲۰ در محل مورد نظر شما کارشناسی خودروی مد نظر شما را انجام می دهند.

منبع: شرکت پارس
[/av_textblock]

[/av_one_full]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس رسمی دادگستری خودرویی سبک و سنگین
شماره های تماس
اشتراک گذاری
آخرین مطالب

آیا به کارشناس از طرف فروشنده میشه اعتماد کرد؟

کارشناس خودروهای اسنپی!!!

کارشناسی خودروی سنگین دی ماه ۱۴۰۲

استعلام سوابق کشنده ه داف

استعلام پرونده کشنده دافDAF